Wednesday, November 23, 2011

Assalammualaikum...

waaaallllaaaaWEH.

HAHA

Da 3 bulan lebey tak update blog nieh... bernyawang-nyawang la blog aku nieh... kemana aku menghilang..??? jeng jeng jeng... panjang ceritanya... tapi aku cuba la pendekkan yer cerita aku nieh... habis je raya puasa hari tu aku mula cari KERJA kat merata-rata tempat... last-last dapat dekat 1 tempat nieh... 1st masok keje, steady jerk lagi sebab da penah da rasa kerja macam tuh... Enjoyla gakkan kerja dengan kakak-kakak kat situ.... tapi bila dah tawu part orang atasan suka kutuk belakang... wa jadi panas la der... WAH WAH WAH... ko ingat ko adew jawatan ko boleh buat apa yang ko suke la.... stakat ko sakit hati ngan budak-budak bawahan ko, tak payahla sampai nak kutuk dalam FB der... kalo nak ekot kan kpale ko jerk, mmg takla... everyday datang kerja nak kena tgk mood ko OK ke tak... ko ingat ko tu BIG BOSS ker.. stakat SM jerk pown... jangan fikir aku adew diploma aku tak tawu pasal business... stakat ko da kerja brape tahun and harapkan sijil SPM jerk x kemane la... mmg la owang kate pengalaman tu penting... mcm tu ker owang yang da dew pengalaman berkerja then da naik pangkat lepas tu nak hentam budak bawahan sesuke hati.... bukan nyer ko tak penah jadi budak bawahan... MASALAH btol minah nieh.... buat masa nieh boleh la lagi sabar sebab dia tak naik kan lagi nama aku kat FB dia kan... ESOK LUSA kalo aku dapat tawu sendiri yg dia kutuk... mmg SAH dia nak kena lecturer ngan aku kat tempat kerja... time tu jugak aku berhenti kerja... TAK MATI LA KALAU TAK KERJA KAT SITU... berlambak lagi kerja ada... nak atau taknak jerk... tu pown bergantung pada diri kita sendiri... betul tak....??? baru jerk tadi add SM.. nak tawu apa respond dia... 1stly dia approve... tapi tak sampai 5 minit dia remove aku der... waa tak kesah der lu nak remove waa... tapi waa nak gak tawu knape lu remove waa... asal..! kalo lu bia wa jadi friend lu, nnt lu tak boleh nak kutuk staff-staff lu ke brader... WAKLU...!!!! kalau ko nak rasa orang respect ko sebagai SM... cuba ko matang sikit... berfikiran panjang... sentiasa berpikiran positif... baru la orang kata SM sporting, BEST... nie tak... orang da boleh cop muka ko macam orang gila kuasa ko tawu tak... ko sorang jela sempurna... ko sorang jela cekap dlm buat kerja... dey...!!! kalo ko asah pisau belakang lelame boleh jadi tajam la... kiteorang pown boleh jadi lebih dari ko... everyday jumpe customer, smile la sikit... nie tak... muka nak cari gadoh... haishhh... manusia macam tu pown ada jugakkan... APA PUN TAK BOLEH...!!!
Camne aku boleh tawu perangai dia macam tuh... kehkehkeh... skang nie aku da pasang spy minah bukan baba... HAHA... Teror ark aku skang.. spy suka rela... nasib baik duit aku... HAHA... terima kasih spy... syg ko... NOW... cuba teruskan kehidupan aku nieh dengan baik... buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali... hope, esok perjalanan hidup aku berjalan dengan lancar dan baik... AMIN



Pula/san : KORANG SEMUA... JAGA DIRI BEBAIK OK... YANG PENTING KESIHATAN TUH..
SEKARANG CUACA TAK MENENTU... :)


0 Ngutukan n Pujian::