Sunday, January 16, 2011

Selamat Hari Lahir, EMAK..

Khas buat emakku yang tercinta..

Masih segar dalam ingatanku..



Betapa hangatnya dakapanmu..
Kucupanmu..


Aku jugak masih ingat..
Aku suka baring di pehamu..
Ketika aku sedih,
Aku gembira,
Aku sakit..


Antara semua..
Akulah yang paling banyak menyusahkanmu..


Akulah yang paling degil,
Paling banyak kekurangan..

Paling manja..

Paling lemah..


Aku lemah tanpamu,
Tanpa kasih sayangmu..
Tanpa cintamu..


Tika berjauhan..
Kaulah yang paling kurindu..


Senyummu..
Pelukmu,
Lembut tanganmu..
Hangat sentuhanmu..


Maafkan aku..
Begitu besar pengorbananmu,
Begitu banyak yang kau beri padaku,


Tetapi,
Tiada apa yang dapat ku balas.
Dan belum ada apa-apa yang dapat ku beri padamu.


Aku hanya memberimu,
kerisauan,
kebimbangan..
kegusaran..

kekecewaan..


Maafkan aku..
Ketahuilah emak..
Aku amat bersyukur..
Kerana masih mempunyai dirimu,
sebagai emakku..

Aku cuba membayangkan..
Jika aku berada di tempat kawan-2
yang telah kehilangan insan yang mereka panggil 'emak'..

Tetapi..
Kau masih ada di sisiku..
Yang selalu membalas cintaku..
Untuk ku sebut..

"
Emak, mimi sayang emak..."



Duhai pemilik syurgaku..
Aku amat menyayangimu..


Terima kasih..
Atas semuanya yang kau berikan padaku..


Terima kasih kerana mendidikku..
Terima kasih kerana menyayangiku..


Terima kasih kerana mengajarku pelbagai ilmu..
Terima kasih kerana menjagaku di saat-2 aku sakit,
Terima kasih kerana menjahitkan baju untukku,
Terima kasih kerana memasakkan lauk kegemaranku..


Terima kasih kerana menyekolahkanku..
Terima kasih kerana menyediakan keperluanku..
Terima kasih kerana merinduiku...
Terima kasih kerana mendoakanku..

Terima kasih kerana berada di sisiku,
di saat orang lain meninggalkanku..
Terima kasih kerana percaya padaku..
di saat orang lain menidakkan aku..

Walau aku banyak menyakitimu,
Walau aku banyak mengecewakanmu..
Walau aku memberi derita kepadamu..


Kau tetap menyayangiku,
dan maafkanlah dosa-dosaku..


Terima kasih emak..
Atas segala-galanya..


***
Terima kasih emak..
Kerana menerimaku seadanya..



Selamat hari lahir emak..
Semoga Allah merahmatimu selalu,
Memberi hidayah dan petunjukNya kepadamu,
Semoga diberiNya kesihatan, kebahagiaan di dunia dan akhirat..
Semoga Allah mengampuni semua dosa-dosamu
dan sentiasa mengasihanimu,

sebagaimana kau mengasihaniku sejak aku kecil,


Wahai emakku yang sangat ku kasihi..
Semoga Allah memberikan yang terbaik buatmu..
Di dunia dan akhirat..


Terima kasih emak...


Terima kasih kerana melahirkanku..
Terima kasih kerana menyusukanku..



Dan terima kasih..
Kerana sudi menjadi emakku..





Pula/san : Semoga Allah memanjangkan umurku, agar dapat ku bertemu dengan insan2 yang kurindui siang dan malam.. 
Semoga Allah memanjangkan umurku, agar dapatku meraikan hari lahir emakku lagi.. 

insyaAllah..


0 Ngutukan n Pujian::