Monday, March 21, 2011

trip to Bukit Cahaya and Bukit Belacan

assalammualaikum

Wah wah wah.... lupe nak cite yg aku da start cuti sem.... YEAY....!!!! 3 minggu plaks tuh... ape nak wat.... mak nan abah da bebel soh keje part time... ape dpt dlm mase 3 minggu kalo keje part time... huh... nnt la pk pasal keje... penat ase nyer nak perbanyakkan masalah aku nieh... so, pew lg... g becuti la kan... mase nie la nak exercise la kemas bilik la... watla ape yg patot... tp bg aku yg penting TIDO.... bakal jadi habit aku tuh.... nak join... weewee.... ( terok toi dak neh... )
selagi ade mase KAMI ( bdk-2 kelasla kan ) cadang maw pigi Bukit Cahaya nan Bukit Belacan la kan... bayangkan la g 2 tempat dlm 1 mase... tekejar-2 kot... ok ok... takyah pk... tros kan...
1stly aku g Bukit Cahaya.. kat nan seksyen 9 ( kot ), Shah Alam nun.... pusing-2 gakla nak cari tempat tuh.... padahal bukan x pena pegi... heehee.. masok kali nie da 2 kali aku g situ... still x ingat jalan... yg aku taw jln g umah makcik aku jerla kat seksyen 18..... kehkehkeh...
Nak masok Taman Pertanian Bukit Cahaya Seri Alam a.k.a Bukit Cahaya tu bukan la mahal sgt.... skali masuk jerk baru RM3... sewa beskal  kalo beskal lame RM3, kalo baru RM5 utk 1 jam... lepas 1 jam d charge RM1 SAHAJA.... waktu operasi plaks dr 8.30a.m hingga 4.30p.m... naseb bek kami sampai awal... awal la sgt kan.... tp syukur alhamdulillah la sampai.... tempat tu luas sgt-2... die ade sedia kan bas.. tp kami nie nak jugak nek beskal... almaklum la... dah lame x naek beskal la kate kan..... tp siyes aku ckp... jalan die extreme bona... sape kuat stamina bley la... huhu.... tp pakse laratkan diri mengayuh beskal walaupown manyak kali aku behenti... keke... wet malu jo.... manyak tempat yg best... aku paling ske g umah 4 musim....tp sayang nyer time aku g umah 4 musim tu x bukak plaks.. wat penat lelah aku jerk... huh.... takpe.. demi turunkan berat badan.. hehe.... 

***
beskal yg tak brape nak best sgt la

***
makesure jgn lupe bawak ayak

***
get READY to go...

***
muke keletihan

nak d kate kan mmg x manyakla gamba kat aku... manyak gamba dowang jerk.. malas nak menunjukkan muke penat aku tuh... weeeee..
tu jerk gamba yg dpt d kongsi kan... ok ok... next trip plaks....
After trip Bukit Cahaya.... kami tros pegi ke Bukit Belacan... pew lg... nak p mandi sungai la kan... hihi... sblom tu pwot ase lapa sgt... so, singgah la sat g bli nasi bungkus... tapaw bawak ke BB... huhu... tp time otw nak p BB ujan plaks kan... takpe... kami redah jerk... ape de hal... hujan tu air jugak kan... demam blakang cita... lalala... 
sampai jerk BB tros pigi berendam... YAALLAH... betape syiok nyer dpt berendam time tuh... dahla bepenat lelah naek beskal.. pastu berendam plaks.... peerrgghh,... mmg BEST LA... 

***
ouh kabor...

Balek umah jerk tgk muke kat cermin adew transformasi.... bertukar warne kulit wajah... waahhh... mcm g mandi kat laot jerk... 
cuti ade lg 2 minggu... makne nyer ber 'spa' la kan kat umahkan.... hehe.....
....Mase tok rehat kan diri....



Pula/san : after nie trip to KEDAH plaks.... weeeee...
berjalan sakan kan.....

BYE... ♥

0 Ngutukan n Pujian::