Wednesday, June 8, 2011

PELIK

assalammualaikum

mmg pelik nan entry kali nie kan... pk pk kan balek... lame gilerr x berblogging... fiiuu... agak lame x membebel kat sini... huhu... lame lame... ouh lame... (cukup la mi...

aku : sorryla... x derk mase nak menaip... ("malas"...) 
aku 2 : WHAT..! baek ko x payah ade blog bhai kalo sikap "malas" ko tu menguasai diri.... eerrgghh... 
aku : kan da kene bebel...  
aku 2 : tak kire... lps nie kene rajin yer...
aku : OK....

--------------------

da mule start mengarut... dah dah dah.. lupe kan ape yg aku mrepek kat ats nieh... nak story mory seket tentang entry aku yg agak pelik jugak la nie kan... aaaaa... a'a.... btw, yerla.. owang kate mulot owang nie susah la sket nak nutopnyer... + plaks dpt owang yg agak leser... huh... x taw la mmg mulot owang kg mmg mcm nie ker ape ker... ntahla.. asal balek kg jerk.... mule la....

--------------------

makcik tu : eyh eyh... a'kaw... da bosaw yor... dolu kocik jor yor... mak a'kaw bagi boreh apo....
makcik nun : knape besa("gemok") sgt nie... yaallah... takot tgk... nun... tgk betis tu.. da mcm bunting padi da...
makcik ni : (kalo dok sbelah akak aku) nie mane 1 akak mane 1 adik...? (kalo da jawab soalannyer) besa nye adik dr akak... 

kalo ekot kan ati mmg aku balas jerk...
.
makcik tu : yaallah... makcik... mmg a'den kocik jor dolu... skang bosaw... a'den kono la ekot umo a'den.. maken lamo maken bosaw...
makcik nun : ha'a... bunting padi tu pown jd beras gak kan... makcik makan jugak... nnt kalo padi x derk x yah susah-2 nk tgk padi... tgk betis saye nieh hah...
makcik ni : makcik... kakak saye tu da x bole nak besa da.... mcm tu jugak.... x bole da nak watpe... cube makcik paham sket... kat skolah dlu x blaja ker pendidikan jasmani...

--------------------

tp naseb bek aku adew adab n tahap kesabaran yg tinggi.... lebey baek berdiam diri....

ok... dr sini aku da nampak pelik sgt nan manusia-2 skang nieh... 
1st. pelik sbb dowang nie x pena ker tgk owang besaw-2... padahal ramai lg yg mcm tttuuuttt nie ha....
2nd. pelik sbb dowang nie x pena nak pk sblom ckp.... bile ckp tu pandang la kiri kanan dlu... ade ke kot-2 owang sbelah yg bosaw lg hah.. x ker tersentuh hati dowang... kalo ckp pasal hati nieh... yg ckp tu pown adew ati n prasaan jugak kan... x pk ker... adoyai... owang kate kalo da sebut manyak kali tu kte mendoa kan dier... nie x... sume yg burok jerk yg kuwa dri mulot..
3rd. pelik sbb mcm la yg ckp tu kecik sgt kan.... adoi..

aku bkn la nk jd kan mende-2 mcm nie sbagai the big problem... rimas taw x... ok... cube bukak sket pemikiran sempit yg mane sempit sgt tu kan... owang yg gemuk x mintak dier d jd gemuk mcm nieh.... kalo ALLAH da cipta hamba nye mcm tu.. mcm tu la jd nyer... n depends la pd owang tu nak ubah ke x... itu bergantong pd diri kte sendiri.... bg aku... aku gembira dgn diri aku skang.... pd mereka-2 yg mengutuk n mengata tu la kan... kalo yg gemuk jd kurus... blom tentu lg dier gembira... blom tentu dier sehat... so, kpd mereke... jge mulut... jgn nnt kerana mulut badan binasa... pk la sket... kami (for berbadan besar) adew ati n prasaan... jge sket ati kami... kami x pena nak saket kan ati kowang... kalo saket mate tu... x taw la... maybe ati da x suci... sbb asyik tgk owang jerk saket... ish ish ish.... 


...moral of the story...
jgn push owang mcm push pintu... tersentap oooo.... bg kate-2 semangat bkn kate-2 keperlian.... n kpd yg comel-2 tu jgn putus asa tuk kurus kan bdn ok... jgn dgr bisikan-2 syaitan nie sume.... wat semak alam jerk... yg penting nak kurus mestila kerana ALLAH... mesti dapat berkat n hasil yg terbaek......



Pula/san : utk kaw kaw dan kaw... aku bahagia la skang... x payah nak jeles nan aku ok...

BYE. c(;


0 Ngutukan n Pujian::