Tuesday, June 14, 2011

About Me...!

Pak Meon : Awak ada blog tak?
Mak Andak : Ada..
Pak Meon : Awak ada FB tak?
Mak Andak : Ada..
Pak Meon : Awak ada twitter tak?
Mak Andak : Ada..

Pak Meon : Boleh tak awak bagi link sume yang tadi tu..?
Mak Andak : Uiks..banyak tu nak bagi...

Pernah alami situasi macam di atas tak? aku da banyak kali orang tanya macam tu.. banyak plak disoalnya..satu -2 kene bagi..kekadang aku sendiri tak ingat link link nya..kena la buka smula..lepas tu CnP (copy & paste) balik semua link link tu..nie x bleh jadi..kena cari jalan nak bagi senang nie...

Then aku terjumpalah dengan About.Me .. about me ini mengumpulkan semua link link social networking yang korang ade..maaf ya, friendster dah tak ada..hahaha..aku dah ambil beberapa screenshot page tu..kalau nak tengok lebih jelas..klik pada gambar..

so lets the picture do the writting..




register


sign in


captioning


service


ada banyak service yang boleh diletakan di About.Me nie..seriously, about me nampak macam gaya "professional" skit..actually kotak yang meletakan segala info tu, boleh digerakan ke mana-mana yang pengguna suka..korang boleh letakan resolusi gambar yang besar dan limit 5mb untuk satu gambar, so pengguna DSLR sure suka dengan aplikasi nie..font yang digunakan juga ade yang futuristik, dan old school pun ada.. di bahagian biography anda boleh letakan segala maklumat tentang diri..aku baru isi sikit..kalau ada yang bijak! boleh buat about me sebagai satu resume!...kompem bakal majikan akan tertawan,


Di bahagian Stats, about me akan merekodkan semua click yang ada,berapa lama stalker tenung profile anda,dari mana click tu datang,berapa jumlah pelawat baru dan sebagainya...hosting nama anda akan bermula seperti berikut http://about.me/{your name} jadi cepat cepat lah dapatkan about me..aku tau,ramai blogger pakai nama yana! so dapatkan hosting nama anda dengan segera! satu ja con's..time nak isi gambar memang agak lambat sikit,coz reso besar, jadi bersabarlah yerk.. selamat mencuba!

jom tengok profile aku.. click NurHamizah Ramli




Pula/san : 1st time wat tutorial begini... wahh... hope dpt beri kerjasama...

Terima Kasih... :D

0 Ngutukan n Pujian::