Thursday, July 21, 2011

!..!..!


Seandainya ini takdir Allah untuk aku, aku harus redha dan terima. Semuanya aku harus percaya bahawa setiap dugaan yang aku lalui adalah ujian dari Allah. Mungkin pada hari ini pelbagai dugaan yang aku terima, siapa tahu akan datang suatu kejayaan mahupun kebahagiaan yang akan aku perolehi. Aku mesti berpegang pada itu semua.. Janji-janji Allah memberikan yang tebaik selagi kita berusaha dan terus berusaha untuk mendapatkan yang terbaik dariNYA.

Duri hari ini adalah bunga untuk hari esok. Aku harus kuatkan semangat , tabahkan hati dan hapuskan air mata.. Demi Emak, Abah dan keluarga tercinta.. Kekuatan yang aku perolehi adalah datangnya dari orang-orang yang aku sayangi... terima kasih semua.. Mereka banyak memberikan semangat untuk aku. Juga untuk kawan-kawan yang aku sgt sayangi. Terima kasih atas segalanya. Tanpa mereka juga, mungkin aku tewas untuk meneruskan hidup ini. (^_^)

Apa yang perlu aku lakukan sekarang, berusaha, berusaha, dan terus berusaha.. Aku harus yakin dengan kemampuan diri.. Masalah yg ada disekeliling tetap ada dan terus ada. Aku harus bijak menanganinya.. Supaya tidak terlalu ikutkan emosi. Emosi yang melampau sebenarnya akan menyebabkan kita cepat tersungkur. Tak kiralah diketika dan saat itu terdapat halangan dan sebagainya.. Aku harus terus berani mengharungi walaupun pelbagai risiko yang bakal aku lalui..

Doa, merupakan senjata.. Itu juga aju pegang. Abah selalu pesan, doa, doa dan terus berdoa.. Allah akan selalu mendengar doa kita bila kita benar -benar ikhlas dengan apa yang kita minta dan apa yang kita lakukan. Jangan mengharapkan terlalu cepat apa yang kita ingin kan.. Allah sering menguji kita sejauh mana keikhlasan dan kesungguhan kita terhadapNYA. Yang penting jgn cepat berputus asa.. Sesungguhnya kita dilahirkan untuk mengabdikan diri kepadaNYA. Oleh itu kita harus selalu bertawakal.. Insyaallah semuanya akan dimakbulkan.. Ikhlas, Ikhlas dan sentiasa Ikhlas.. (^_^)



Pula/san semoga esok lebih baik dari hari nie
assalammualaikum... (^_^)


0 Ngutukan n Pujian::